CZY TRENUJĄC NA SIŁOWNI ,,STRACISZ” RZUT?

dsc_0094

Uważam, że jeśli grasz w koszykówkę to nie powinieneś obwiniać treningu siłowego za Twoją słabą skuteczność rzutów. Dlaczego?

#1

Trenując w pełnym zakresie ruchu w każdym ćwiczeniu, Twoje ciało rozciąga się i mobilizuje, co zwiększa Twój zakres ruchomości. Pierwsze uczucie występujące zaraz po siłowni – sztywność i brak czucia to nadmiar krwi, która napłynęła w skutek treningu tworząc tzw. ,,pompę mięśniową” Jednak to uczucie szybko mija w około do 15-20 minut.

#2

Ćwicząc siłowo zwiększasz swoją koordynację ruchową poprzez zwiększone czucie i aktywacje mięśni. I tak na przykład jednym ze świetnych ćwiczeń ,,funkcjonalnych” dla Twojego rzutu to Clean and Press ze sztangielkami. W linku poniżej mój trener przedstawia to ćwiczenie ( od 4:40): https://www.youtube.com/watch?v=wGFV5_jJq9A

#3

Większa siła. Im będziesz silniejszy tym łatwiej będzie Ci oddawać trudne rzuty, z dystansu, z dalekiego dystansu etc. Trening siłowy to najlepszy sposób na zbudowanie siły, mocy, stabilności i koordynacji która pomoże Ci w rzucaniu.
—————

ZAGROŻENIA

  • Jeśli ćwiczysz siłowo nie w pełnych zakresach ruchu np opuszczając się do 90 stopni w trakcie podciągania na drążku, czy skracając ruch wyciskając na klatkę piersiową, nie dziw się, że czujesz się ,,sztywny”…
  • Młodzi sportowcy/koszykarze zaczynający przygodę z siłownią mogą (ale nie muszą) przez około 3-6 tygodni obniżyć swoją skuteczność. Wynika to z tego, że układ nerwowy otrzymuje w tym czasie nowe bodźce do których musi się zaadaptować i ,,wgrać do systemu” – mózgu i mięśni zwiększając tym samym koordynację ruchową i poprawiając precyzję rzutu.

NIE SZUKAJ WYMÓWEK

Nasi zawodnicy  Jakub Dłoniak, Paweł Kikowski, Piotr Pamuła, Michał Michalak, Łukasz Wiśniewski, Artur Mielczarek od lat grają w ekstraklasie koszykarskiej i są jednymi z najbardziej skutecznych strzelców w swoich drużynach jak i całej lidze. Każdy z nich od samego początku gry w koszykówkę ćwiczy na siłowni, bardzo dobrze zna technikę ćwiczeń oraz wykonuje ćwiczenia w pełnych zakresach ruchu.

Pozdrawiam,
Artur Pacek

Projekt: grzegorzgorny.com