CZY ĆWICZENIE BICEPSÓW POGORSZY TWÓJ RZUT?

img_4200

Czy jest to prawda? NIE!

Wbrew pozorom biceps jest niezwykle ważny w biomechanice stawu łokciowego w trakcie rzutu. Odpowiada on za hamowanie ruchu po rzucie, w trakcie pełnego wyprostu stawu. Nie ćwiczenie bicepsów, może spowodować dolegliwości bólowe w łokciu. Trening bicepsów jest również ważny aby zachować równowagę strukturalną w naszych ramionach – właściwą funkcjonalność naszych tricepsów. Biceps współodpowiada za ułożenie we właściwych miejscach, ,,naprężeniach” sił i kątach w tricepsach. Kiedy ćwiczymy tylko triceps zapominając o bicepsie, możemy nabawić się kontuzji. NAJLEPSZYM rozwiązaniem jest trening bicepsa i tricepsa w trakcie jednego treningu, zwiększy to równowagę strukturalną, ale również koordynację nerwowo – mięśniową między tymi dwoma mięśniami.

PAMIĘTAJ! Działa to w dwie strony. Jeśli trenujesz tylko biceps prędzej czy później pojawią się problemy z funkcjonalnością i biomechaniką stawu łokciowego i ramiennego, ale także efektywnością rzucania.

Pozdrawiam,
Artur Pacek

Projekt: grzegorzgorny.com